tisdag 12 februari 2013

Välkommen till en lite annorlunda blogg!

Jag har haft bloggar i omgångar, har precis som så många andra skrivit om böcker, hjärta poch smärta och om mina funderingar kring det mesta och de flesta. Men avslutat det när livet började pocka på och sökte min uppmärksamhet.

Men så dök tanken upp igen, kanske är det dags att börja skriva. Igen. Skriva om något som berör och kan hjälpa både mig själv och andra.
Mig själv för att det ger mig insikter, andra för att informera, dela med mig och kanske skapa ett igenkännande med alla de som precis som jag delar en verklighet med reumatisk värk.

Vi är ca en miljon människor i Sverige som har någon typ av reumatisk diagnos, reumatism är ett vitt begrepp och mycket ingår i det, jag kommer under tiden som går att skriva lite om de olika diganoserna som finns.


Jag är en av många som fick mina första symptom som barn, första allvarliga skovet vid 18 år, nästa vid 23 års ålder och då fick jag också min diagnos. Men jag ska berätta mer om min historia en annan dag.

Vad jag däremot vill trycka på är att detta inte är en blogg om elände, givetvis finns det mycket smärta när man har en kronisk värk, och många tårar har fällts. Men detta är inte en blogg om att tycka synd om eller älta. 

Utan allra mest är det en blogg om att hoppas, och att våga trots allt!Om att drömmen dog inte, utan den förändrades bara lite, tog en omväg men blev så mycket bättre.

Så jag hoppas att vi möts här, kanske känner du igen dig, kanske förstår du lite mer, kanske du bara är nyfiken. Hur som helst, Välkommen till min blogg, Tankar jag aldrig tänkte.

Vänligen
Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar